Gymnastiskt pass

Dagens motionering av Sparkling blev ett gymnastiskt pass för Helena Reje. Helena har haft kurs hela helgen men jag bestämde mig för att bara delta på söndagen eftersom vi tävlade i fredags. Det blir ingen träning på onsdag så man får passa på trots att jag brukar vilja ge Sparkling två lugnare dagar efter tävling. 
 
Direkt när jag satte mig upp på hans rygg så kände jag att han var riktigt fin. Det måste sitta kvar från tidigare dagar då han varit underbar att rida. Valde att rida på vanligt träns idag och det var ett bra val för han var mjuk och lätt i handen. Vi valde att rida honom i en lite längre form men där han ändå behåller sin balans och takt. Red skänkelvikningar, tagen bakdel, tempoväxlingar m.m. Inga rörelser som kräver mycket samling. Han var känslig och energisk trots att han troligtvis är ganska trött i kroppen efter tävling och resan. 
 
Imorgon förmiddag åker jag in till stan för att prova ut kläder på Martha Ridewear till Helena Reje clinicen den 20mars! Det ska bli spännande att se de snygga kläderna som alla har snackat om (de andra var där i fredags men eftersom jag tävla så kunde jag inte komma). Sedan åker jag hem och vidare till stallet. Jag ska fixa alla stall sysslorna och Sparkling ska gå promenad i ca 45min + bli ompysslad. 
 
Ni har inte missat att var med och tävla om två biljetter till Helenas clinic? Klicka HÄÄÄR för att komma dit.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0