You may see me stuggle but you will never see me quit.

Några av er kanske redan vet, några kanske inte har en aning, men Sparkling var lite värre skadad än vad vi tidigare trott. För några veckor sedan fick jag klartecken att börja sätta igång honom, men efter jag travat några dagar så började jag tycka att han var lite "hackig" i höger varv. Han var inte halt men var lite svullen kring kotan igen, men så minimalt att alla tyckte jag var paranoid. MEN min magkänsla sa att jag måste åka inte med honom till kliniken igen och det gjorde jag. Där tyckte de han hade endast en markering på vänster fram men bestämde sig för att ultraljuda och röntga igen och nu kunde de se några små saker på ultraljudet. Dessa kunde vara gamla och/eller nya skador. Han har inga stora skador och han kommer bli helt bra igen men vi vet att igångsättningen kommer bli betydligt längre än väntat. Den 24april har han tid för magnet röntgen och då får vi veta hur det egentligen står till. Det enda jag vet är att skadan är orsakat av ett trauma och att han har stukat benet rejält. 

Förut hoppades jag att han skulle bli bra till SM i juni men det loppet är kört och NU hoppas jag bara att han ska bli bra. Det är jobbigt att inte riktigt veta vad felet är och vad jag ska göra för att få det att bli bra. Allt jag vill är att ha min friska Sparkling tillbaka och sitta på hans rygg igen. Det finns bara en Sparris och han är värd att vänta på hur lång tid det än må ta. ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vad tråkigt håller tummarna för sparris! Sparris har tur som har en så bra ägare och ryttare som dig. Du är så grymt duktig med dina hästar.

2017-04-18 @ 18:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0