"Ni är ett skolexempel på hur dressyr ska se ut"

Nyligen hände en olycka i stallet vid insläpp som involverade Sparkling, han hoppade in i en taggbuske och fick flertal revor på båda bakbenen vid hasorna. När jag blev uppringd angående detta blev jag väldigt orolig och körde alldeles för snabbt till stallet. Jag brukar ta in mina hästar själv 6 av 7 dagar i veckan men just denna dag var jag inte där utan jobbade på Hogsta. När jag kom dit var första anblicken att det var värre än vad jag trodde men det fanns inga taggar i såren och var väldigt ytligt men blodet gjorde att det såg allvarligt ut. Tur i oturen. Sparkling är min bebis, mitt hjärta, mitt allt - mitt psyke klarar inte riktigt av att något händer honom så jag grät okontrollerat ett bra tag. Jag lugnade ner mig när jag insåg att han troligtvis inte skulle dö av några rivsår. De har läkt fint och han har ingen värme/svullnad.
 
Idag tränade jag och Sparrisen för Sophie Fleming-Tärnström. Sparkling kändes fantastisk och han gav mig en svårslagen känsla. Det var det bästa ridpasset jag någonsin upplevt. Jag vet att jag tjatar om det men jag är jäkligt bortskämd med en häst som verkligen kan dansa. Soffi sa att vi är ett skolexempel på hur dressyr ska se ut. Kan man få en bättre komplimang? 

Allt är bra med Spättan, hon har fått två vilodagar nu för förra veckan tränade hon tre gånger. Sophie red henne på träningen på i torsdags och var lyrisk över henne. Vi var med på hoppträningarna för Helena Persson i lördags och hon hoppade för först gången i livet. Grymt duktig var hon! Hon är en hopptalang. Sparkling var också med och hoppade och var riktigt duktig som vanligt!
 
 
 

Min Spätta utvecklas i raketfart! 🚀 Här är när Sophie red henne idag 🌟 #6yo #Spitfire

Ett filmklipp publicerat av Victoria Avellan Ryd (@victoriaavellanryd) Jan 12, 2017 kl. 12:30 PST


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0