Rörd till tårar

Igår var det programridning för Gustav Svalling på Sundby Gård. Jag och Sparkling deltog och red FEI Prix S:t Georges. De hade satt fram ett "nytt" bord och det var en del människor på plats men trots det så var Sparris fokuserad på mig och hade inte ens en tendens till att busa. Sparkling hade super härlig energi och jag hade en fantastiskt känsla genom programmet, men tyvärr hade vi några små missar, bland annat missade vi ena bytet efter höger galopp sluta och galopp piruetterna blev lite för stora (gjorde detta med mening eftersom jag visste att han skulle tappa energi i dem). Båda bytesserierna och ökade galoppen belönades med 7,5poäng. Travdelen låg på över 75%. Skrittdelen drog ner mycket då vi fick runt 6-6,5poäng rakt igenom. Vi slutade på 70% vilket är det bästa vi fått. 
 
Jag fick många bra tips av Gustav speciellt i skritten där Sparkling lätt blir passgångs artad om jag samlar för mycket. Han ville att jag skulle centrera galopp piruetterna mer vilket jag ska göra med många "kvartar". Jag ska tänka att en halvpiruett är två kvartspiruetter. 

Svalling gav oss de finaste kommentarerna jag någonsin fått. Att jag och Sparkling var en perfect match med ett starkt samspel. Han tyckte att jag var en väldigt talangfull ryttare och att Sparris var en makalös häst. Gustav sa att han håller tummarna för oss att vi lyckas med våra mål/drömmar för det är i toppen av eliten vi hör hemma. Jag kan minst sagt säga att jag var rörd efter allt beröm och fina lovord. Min pappa klappade mig på axeln och sa att jag verkligen förtjäna de orden. Jag grät lite grann efteråt och kramade om min fina Sparkling. 
 
 
 

70% i FEI Prix S:t Georges på programridningen idag (trots missar) för Gustav Svalling med Sparkling! Mycket beröm fick vi för samspel och lovord om framtiden! ✨

Ett filmklipp publicerat av Victoria Avellan Ryd (@victoriaavellanryd) Jan 22, 2017 kl. 7:01 PST


Kommentarer
Postat av: Ellen - tävlingsryttare

Wow! Va roligt :D

2017-02-05 @ 18:13:50
URL: http://ellenshorselife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0