Jag är förkrossad

Var ska jag börja? Ord kan inte beskriva min rädsla, min ledsamhet och min besvikelse. Jag har aldrig någonsin känt mig så här hjälplös och förkrossad i hela mitt liv. Min veterinär ringde mig igår kväll och hon hade inte goda nyheter från magnet röntgen. Hennes första mening var "vi har hittat en skada som man inte vill ha på en satsande dressyr häst" och redan där satt sig gråten i halsen på mig. Sparkling har en ligamentskada, inflammation i benen som omger kotleden med minskad och ökad täthet av benen och ökad mängd vätska och inflammation i kotleden. 

Nästa vecka opereras han. Det är för att ge honom bättre förutsättningar för läkning och sedan kommer han behandlas med bifosfanater mot inflammation i ben samt stötvågbehandlas ett flertal gånger. Vi pratade om x antal andra metoder som kan hjälpa honom (special skor, vattenträning m.m.) med det får vi lägga in i planen lite senare. 

Jag är mentalt förstörd just nu. Först bröt jag ihop och sedan stängdes mina känslor av. Det är inget idé att fråga sig: varför just Sparris? för det är bara slump och otur även om man vill tro att det är förutbestämt. Jag klarar inte av mer människor som ska fråga om skadan - kan man inte förstå att jag vill bli lämnad ifred med min häst. Det är en 50/50 chans att han blir bra igen men det är oklart om han kommer hålla för höga klasser i dressyr. Det kommer ta 6-12månader innan vi vet om han kommer hålla. 

Jag är livrädd att han aldrig ska bli bra igen. Jag är livrädd att jag ska göra något fel på vägen. Jag är livrädd för att aldrig få uppleva att rida min fantastiska häst igen. Sparkling är den häst som kommit mig närmast hjärtat och jag tänker hålla hårt om det hopp som finns kvar och kämpa. Han är min once in a lifetime horse.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellen

❤️❤️❤️

2017-04-30 @ 02:12:48
URL: http://ellenshorselife.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Usch så tråkigt :( vet vad du går igenom! Min förra foderhäst fick en senskada och sedan två gaffelbandsblödningat.. så vet hur du känner med att man inte vet hur man ska göra och vad. Följ magkänslan och du känner din häst så du kommer veta vad som är bäst för honom ❤❤ låt det ta tid och jag håller verkligen tummarna att han blir bra igen!! 💖💖

2017-05-01 @ 23:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0