Naprapat

Igår tillät jag mig själv att gå till Naprapaten och få en behandling. Jag är duktig på att ta hand om mina hästars kroppar men inte min egen. Min rygg är sne med massa knutar och spänningar efter alla tunga lyft, ridningen, avramlingar och hästrelaterade olyckor. Denna gång tror jag min rygg var sämre än någonsin... vi fick behandla ryggen med elektricitet innan vi kunde börja påbörja det "riktiga" arbetet för att minska smärtan och underlätta naprapatens jobb. Det värsta sitter i bäckenet och vid skulderblanden. Vi fick bort det mesta men jag kommer alltid ha lite ont och jag måste gå tillbaka varannan månad för att underhålla detta. 
 
Jag har varit extremt öm i hela kroppen och när jag försökte rida Sparkling idag så gjorde det förjävligt ont överallt. Min kompis Alice var supersnäll och red Spättan åt mig medans jag coachade från marken. Alice blev väldigt förtjust i min lilla flicka. De gjorde superfina skänkelvikningar och jag får ge lite cred till mig själv som lärt henne det. Längtar tills jag får lära henne mer svåra rörelser för hon är så ambitiös och fantastiskt rolig att rida.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0