Mitt underbara flyt

Oturen fortsätter. Häromdagen kom Spättan in med ett rejält broddtramp på höger bakben som gick över kronranden och gjorde en spricka ner i hoven. Det såg väldigt äcklig ut först men efter tvätt med hibbiscrub, klorhexidin och antibiotika salva så läkte det fin fint. Från och med nu kommer hon ha boots på sig på alla hovar tills brodd perioden är över. 

När jag skulle ta in mina hästar för några dagar sedan (tog Sparkling & Spitfire samtidigt). Spättan blev rädd och drog iväg från mig, jag lyckades hålla kvar Sparkling men han röck i min arm ordentligt och drog mig rakt in i en stor skottskärra. Allt gick bra med hästarna men jag är lite lätt mörbultad med blödning på låret samt en rejäl sträckning i armen. 
 
Livet kunde inte sluta jävlas med mig där, utan en i stallet bakade in i min hästbil så nu är ena baklyset kvaddat och lacken förstörd. Suck. Jag orkar verkligen inte med mer skador av olika slag... Jag visste inte o jag skulle gråta eller skratta. Jag valde att skratta åt mitt underbara flyt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0