Uppdatering!

Nu var det länge sedan jag skrev någonting här och det har haft sina orsaker. Senast jag skrev var Sparklings skadade ben ganska nyopererat. I dagens läge har han genomgått operation, behandlingar x4 med Irap och stötvåg och återbesök var och varannan vecka. För ett tag sedan fick jag klartecken att börja skritta på honom uppsuttet, det var en av de bästa dagarna på länge. Han må vara vild och galen men jag är överlycklig att få sitta på honom. I dagsläget skrittas han 30min varje dag och på onsdag 27/9 är det återbesök. Sparkling känns super fräsch och nu vill jag bara komma igång med honom igen!
 
 
Spitfire. Jag vet inte var jag ska börja och jag vet inte hur mycket jag kan berätta offentligt om hennes situation men det är inte bra. i början av sommaren diagnosiserades hon med något man aldrig vill ha på en häst. Vi har försökt rehablitera henne sedan dess men detta är tyvärr inget som inte går att "ta bort". Min veterinär och tränare är väldigt skepiska om det kommer att gå. Det förtär mig och aldrig har jag fått känna på smärta som den här. 
 
 
En annan sak som hänt i mitt liv är att jag har tatuerat mig. Franska orden "Lueur d'espoir" står nu på mina revben. Det betyder en glimt av hopp på svenska eller glimmer of hope som man säger på engelska.
 
 
Jag slutade arbeta på Hogsta i augusti. Nu jobbar jag genom mitt företag åt Håkan Buske / Sophie Flemming-Tärnström (min tränare). Jag trivs verkligen jätte bra! I oktober flyttar vi till deras nybyggda anläggning, det ska blir riktigt spännande och mina hästar får flytta med. Det kommer gynna min utveckling som ryttare och hästarna kommer ha tillgång till en anläggning med maximal säkerhet och träning. Jag kommer vara hos dem så gott som hela tiden.
 
Jag har köpt en lägenhet i Brommplan! En nyproduktion som jag flyttar till i december. Så nu shoppas det inredning och möbler för fulla rullar. Det är en 2:a på 40kvm och jag har parkering åt min bil. Max 10min till jobbet. Wohoo!
 
Jag har hälsat på min bebis häst Sébastian för någon vecka sedan och herregud vad stor han blivit. Eller bebis och bebis, han är faktiskt snart 1,5år. Om ett år får han komma hem till mig och då börjar utbildningen. Shit vad jag längtar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0