Presentation Sparkling

Sparkling blev min den 10maj 2015. Han är en valack (var hingst tom 2013) född 2005 och är av rasen hannoveraner. Jag köpte honom från familjen Svensson nere i Blekinge. Han blev importerad från Tyskland som 2,5åring av gamla ägarna. Han blev bästa hopphingst på ett 3-års test och har som unghäst tävlat i Falsterbo och Unghästchampionat där han tog sig till finalerna. Han har tävlat upp till FEI Intermédiaire A. Sparkling är bara 163cm i mankhöjd, så han är en liten och kompakt häst. Den lilla hästen med de stora rörelserna. Pappa brukar kalla honom "mini Totilas". 
 
När jag träffa "Sparkly" så blev jag förälskad direkt. Han var så otroligt charmig med stora och snälla ögon. Att rida honom under provridningarna var magiskt, aldrig hade jag suttit på en häst med sådana kvalitéer.  Han är ett riktigt charmtroll som alltid ger mig ett leende på läpparna.
 
 
Vi har tävlat upp till nationell nivå FEI Prix S:t Georges / FEI Mästerskap MsvA för UR. Vi kvalade till SM vid observationstävlingarna på Segersta i April 2016. Nu ska vi tävla SM för unga ryttare på Strömsholm 2-6juni 2016.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0