Programridning Pia Fälth

Idag var det programridning för Pia Fälth på Sundby Gård. Jag och Sparkling deltog och red programmet FEI Mästerskap UR. Direkt när jag började rida programmet kändea jag att jag skulle behövt värma upp honom 10minuter till för han han inte helt lösgjord i vänster sida. Det speglas igenom direkt för vi fick ett galoppinslag i en trav ökning, misslyckades helt med ryggningen, i vänster galopppiruett kasta han sig och vi missa bytena i vart fjärde. Jag var speciellt besviken över att vi missa bytesserien för det har blivit paradgren på sista tiden. Dålig uppvärmning = missar och kommunikations missförstånd. Sparkling var alldeles för het och över ambitiös (även om jag älskar när han har så mycket energi att han är elektrisk så kan det lätt spricka när man rider ett program).

Jag må ha varit lite besviken att vi hade ett flertal kostsamma missar men Sparkling gav mig en fantastisk känsla som vanligt. Efteråt fick vi rida igenom de delar i programmet som vi missat och då gjorde vi det med bravur. Jag vågade inte räkna protokollet på flera timmar för jag ville inte göra mig ännu mer besviken över resultatet när jag faktiskt var nöjd med Sparkling. Men när jag kom hem många timmar efteråt så räknade jag det... vi lyckades få ihop 68% trots alla våra missar. Det var högt över förväntan och det känns underbart att vår "lägsta nivå" är så pass hög.

Jag fick skriva protokoll med Pia under 4st ekipage och jag hann fråga henne mycket om bedömning på olika nivåer, varför det kan skilja sig många % mellan domare när flera dömmer m.m. Jag kanske ska göra ett helt inlägg om det?
 
Ny sandfärgad outfit från Hogsta Ridsport igår som Sparkling fick inviga
 
 

68% på dagens programridning för Pia Fälth i FEI Mästerskap UR trots några kostsamma missar. Sparkling är magisk! 🌟

En video publicerad av Victoria Avellan Ryd (@victoriaavellanryd) Feb 11, 2017 kl. 10:52 PST


Kommentarer
Postat av: Sanna

Men vad roligt att du fick så fina procent ändå! :) Hade varit mycket intressant att få mer info angående ditt samtal med domaren också! :)

2017-02-12 @ 22:28:04
URL: http://www.sannajohansson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0