Aj vilken käftsmäll

Precis när jag trodde att jag hade fått lite flyt i livet med hästarna, så ger livet mig ännu en käftsmäll. Min älskade Sparkling har vrickat sig ordentligt i hagen och kommer inte vara ridbar på ett par veckor. I tisdags förra veckan var vi på programridning för Roger Olsson och Sparris var finare än någonsin! Dagen efter när jag skulle hämta honom från hagen var har svullen kring kotan på vänster fram. Jag jagade veterinärer i ett dygn (ville åka till klinik) och fick snabbt en tid. Vi åkte till Mälaren Hästklinik i Hölö och vi fick riktigt bra hjälp. Han är röntgad och ultraljudad och det är som tur var skador på skelettet eller mjukdelar. Han har dock inflammation i kotleden som han nu är behandlad för. Jag hoppas på en snabbt återhämtning och att han är frisk efter 3veckors vila när vi åker på återbesök. 

Jag är ledsen och besviken att missa några av vårens stora tävlingar, men huvudsaken är att min bebis blir bra igen. Man blir otroligt deppig när man tränat, planerat och byggt upp mål och sedan går allt i kras. Det är just med Sparkling jag vill uppleva dessa saker med och det tar lite i hjärtat att vi inte kommer uppfylla några av våra drömmar. Det är bara att bita ihop och blicka framåt. Prio 1: Sparkling ska bli frisk och hållbar inför vår framtid tillsammans. Jag vill inte stressa med hans rehablitering, det får ta den tid det tar. 2017 är vårt sista Young Rider år men definitivt inte vårt sista tävlingsår. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0