Min klumpiga oturs Sparkling

Idag jobbade jag på Hogsta Ridsport hela dagen och kunde inte ta in mina egna hästar. Tror ni inte Spakling har gjort sig illa i hagen med ett brodd tramp på senan (det ser bra ut - tur i oturen). Jag tror jag har jinxat hela situationen att något kommer hända honom varje gång jag inte är där, det har hänt så många sårskador på sista tiden att jag blir paranoid att lämna honom för bara en dag. Sparris har alltid boots på sig på alla hovar men nu överväger jag att ha senskydd också för han är väldigt vild i hagen. Dessa skador har vi inte råd med senare när tävlingssäsongen drar igång. Jag vill linda in hela honom med bubbelplast... Min älskade lilla klumpiga oturs häst ♥
 
 
Jag köpte ett nytt träns och bett åt Spitfire förra veckan. Tränset är från Schockemöhle och är av modellen "Den Haag". Hon var superfin i det men bettet var hon inte nöjd med. Jag köpte ett tredelat bomber bett med lock up men hon visade sin frustration genom att göra uppror och nocka mig i ansiktet. Tillbaka till ruta ett igen då. Jag ska verkligen ta in era rekomendationer i tidigare inlägg och läsa på om detta ordentligt samt rådfråga tränare. Alla mina hästar har varit väldigt okomplicerade när det gäller bett men inte Spättan. Det är skit svårt att hitta något hon kan acceptera, men vi ska hitta ett acceptabelt bett men det kommer säkert ta tid och det kan även vara en invänjnings sak. 
 
 
 
Båda hästarna har varit stjärnor på de senaste träningarna för Sophie Fleming-Tärnström. Sparkling och jag fortsätter utvecklas tillsammans och snart kan vi nog göra riktigt fina piruetter. Jag har fåt många "aha" känslor på sista tiden och det känns riktigt bra måste jag säga. Spitfire har blivit en riktigt het och känslig häst. Vi upptäcker hela tiden nya växlar. Hon har börjat fatta grejen med skänkelvikningar och nu har vi även börjat med lite förvänd galopp samt göra svaga svaga svaga öppnor i trav. Ridkänslan hon ger är jämförbar med Sparkling! Hon är alltid lika glad och positiv till arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0