Presentation Brave Heart

Denna häst blev förälskad i långt innan jag träffa honom, genom gamla ägarens bdb och blogg. Brave Heart blev min den 4december 2010. "Braven" (uttalas Brejven) är en valack född 2003 och är av rasen Welsh (av cobtyp)/Morgan. Han är en underbar individ med stor personlighet. Han har världens största hjärta men är lite av en diva. Jag älskar allt med denna ponny: hans pipande när man sitter upp barbacka, hur försiktig han är när han äter något från min hand, att han älskar att visa upp sig och blir alldeles till sig, hans attityd när han inte får som han vill och hans runda glädjesprång som alltid ger mig lyckorus. 
 
Denna sagolika häst och jag har varit ett team under många år nu. År 2012 debuterade vi regionalt och ett halvår senare tävlade vi SM. Våra meriter: SM 2012, SM 2013, SM 2014, SM 2015 (vinst i B-finalen), Elitallsvenskan 2014, Lag-SM 2014, DM brons 2014, DM GULD 2015, Elitallsvenskan 2015 och Lag-SM GULD 2015. Vi har tävlat upp till Elit nivå i dressyr med flertal vinster. Vårt personbästa är i FEI Mästerskap på 71,626% och LA:P1 på 75,53%. Förutom hans framgångar i dressyr så är han en mycket duktig hopp ponny. En riktig multitalang!
 
Den 27november 2015 flyttade Brave Heart till sitt nya hem hos familjen Thunberg.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0