Mål 2017

Sparkling
 
Jag och Sparkling börjar känna oss säkra i FEI Prix S:t Georges och kan nu tävla utan några större missar. Vi vill hela tiden sträva efter att göra bättre galopppiruetter, bytesserier, galoppsax, galoppökning+byte och skrittdel. Travdelen är vår paradgren och likaså uppridning/avslutning, men även det måste finslipas.
 
Jag hoppas innerligt att vi kan få stadiga tävlingsresultat på 65-70% och komma till A-final på Svenska Mästerskapen 2017. Jag har ett drömmål: tävla internationellt och eventuellt starta ett till mästerskap (NM/EM). 
 
Jag kommer ha en strukturerad plan för Sparkling (och mig själv) så att vi kan ge 110% på observationstävlingar och mästerskap. Jag vill nå dessa mål så otroligt jäkla mycket och jag kommer göra allt i min makt för att de ska gå i uppfyllelse. Inga detaljer får lämnas åt slumpen. 
 
Under årets gång kommer vi debutera Intermediaire I. Jag är överlycklig att Sparkling kan alla de svåra rörelserna så att vi kan starta U25 klasserna redan 2018.
 
 
 
Spitfire
 
Spitfire ligger väldigt efter i sin utbildning så hon är tyvärr inte färdig för att kunna gå 6-års klasserna. Hon är ju registrerad i SWB och det hade ju varit roligt att tävla Breeders/falsterbo/elmia men realistiskt tänkt så tror jag att hon kommer behöva mer tid. Jag vill INTE stressa.
 
Hon har tävlat 3-års testet men har aldrig tävlat annars. Vi ska åka med henne till olika anläggningar för att vänja henne att vara på olika platser så att det inte skapar alltför mycket spännning och när hon känns redo ska vi starta LB. Det är svårt att säga vart hon kommer ligga utbildningsmässigt senare iår men det hade varit roligt att kunna starta henne upp till LA. 
 
Hon utvecklas i racketfart och jag tror hon kommer bli riktigt riktigt bra med lite tid och massa träning. 
 
 
 
Sébastian
 
Sebbe är fortfarande bebis och han fyller 1år i juni. Han kommer stå hos familjen Svensson nere i Blekinge så länge som han får. Han står med ett flertal andra fölisar där han får vara ute hela dagarna och komma in på nätterna. Vi får se om han står kvar där nere eller om han kommer upp till Stockholm i sommar. Det är tråkigt att han är långt borta men jag kommer självklart hälsa på honom under året! Det ska bli roligt att se hur mycket han växer från gång till gång.
 
Det känns som allt kommer gå väldigt snabbt.. Före jag vet ordet av det så kommer han vara unghäst och komma hem till mig på Ekerö. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0