Hoppträning!

Idag har jag varit med på hoppträningarna i stallet för Helena Persson med båda hästarna! Jag jobbade först på Hogsta i några timmar innan jag åkte till stallet och tränade Sparkling vid kl 10. Det blev lite bråttom men som tur var var mamma med och hjälpte till. Under första hoppet höll jag nästan på att flyga av på grund av hans många bocksprång. Men efter det gick det jäkligt bra och jag tror Sparris aldrig har hoppat så bra. Vi må inte ha hoppat så högt men jag hade ett jämnt stöd på båda tyglarna och han bjöd verkligen på hindrena. Det kändes plätt lätt och Sparkling flög över i ett bra flyt. Helena var väldigt imponerad över honom. Sparkling är lite av en höjdpunkt under hoppträningarna - för han bjuder verkligen på en show. 

Vid kl 12 var det Spättans tur att vara med på bom träning. Häromdagen testade vi att gå över en bom och hon var osäker vad hon skulle göra och vågade knappt gå över så jag hade inte så höga förväntningar. Vi behövde lite draghjälp de första gångerna men sedan växte hennes självförtroende snabbt och hon flöt över bommarna som hon aldrig gjort något annat. Hon har troligtvis knappt gått över en bom i sitt liv med ryttare på ryggen och hon har direkt fattat grejen. Min lilla tjej är alltid så lugn och klok. Jag är extremt imponerad av henne. Älskar Helenas ord om Spitfire: "Här har vi en stjärna! Det är nya Sparkling det hära".
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0