2017

 
2016 - Nyårslöften 
  • Börja plugga 
  • Göra högeskoleprovet 
  • Fundera på vad jag vill göra i framtiden 
  • Kvala till Young Rider SM på Sparkling 
 
 
Året 2016 blev inte framgångens år som 2015. 2016 skulle jag säga blev lärdomens och framtidens år. Jag kan checka av varje punkt i mina nyårslöften. Jag pluggade matamatik 4 i slutet av året, jag gjorde högskoleprovet på hösten, jag tror jag vet vad jag vill göra i framtiden och jag & Sparkling kvalade inte bara till Young Rider SM - vi var där och starta.

Jag har haft flertal jobb under året. Jag har jobbat 100% inom mitt företag och haft flertal konsulttjänster. Jag jobbade på Sundby Gård juli till oktober och jag har jobbat på Hogsta Ridsport/Ridanläggning sedan oktober och det är fortfarande aktivt. Det är skönt att jag kan betala mina hästars stallhyra själv och inte be min pappa om pengar hela tiden. Jag har lärt mig mycket om arbetslivet både som anställd och egenföretagare, att stå upp för mig själv och därför har jag vuxit som person under detta år. 

Att jag och Sparkling tog oss till SM i somras är en av de bedrifterna jag är stoltast över i hela min tävlingskarriär. Det är inte lätt att kvala till YR SM och speciellt inte om man har 5månader på sig och har inte startat MsvA än. Jag minns hur nervös jag var i början av tävlingssäsongen och tvivlade på att vi skulle hinna kvala. Jag sa till min pappa "kvalar jag - då kommer jag gråta av lycka". I april kvalade vi dit på vår andra nationella tävling någonsin och på en observationstävling. På nationaldagstävlingarna i Strömsholm i juni startade vi vårt första Svenka Mästerskap tillsammans. 
 
I december 2016 blev jag hästägare igen. Inte bara till en häst till, utan två. Vi har under en längre tid letat efter en unghäst men inte hittat någon passat. Jag var i Tyskland och provred åtta hästar men ingen kändes helt rätt. Min pappa ringde till Sparklings gamla ägare och de hade några hästar vi kunde kolla på. Det slutade med att vi köpte femåriga Spitfire och fölet Sébastian. 
 

 
2017 - Nyårslöften & mål
 
  • Göra högskoleprovet
  • Plugga kemi 2
  • A-final på SM med Sparkling
  • Starta internationellt med Sparkling
  • Komma ut på tävlingsbanorna med Spitfire
 
Tanken är att jag ska fortsätta att jobba i mitt företag iår med konsulttjänst på Hogsta. Jag ska studera vid sidan av i några veckor (det blir antagligen i slutet av året) och förbereda mig inför högskoleprovet som jag ska skriva förhoppningsvis både i vår och höst. 
 
En mer utvecklad målsättning med hästarna kommer i ett separat inlägg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0