Vi kallas "underhållningen"

Häromdagen var tanken att jag skulle skritta på ridbanan med Sparkling. Jag valde att rida barbacka.. samtidigt som ett par ponny tjejer hoppa på banan. Inte ett smart val för Sparris som blev väldigt busig. Då slog tanken mig: om han så gärna vill vara med och hoppa med ponnysarna - då ska han få göra det. Jag hoppade av, hämtade hoppsadeln och satte upp. Hindrena kan inte ha varit mer än 40-50cm men Sparkling hoppade dem med sådan entusiasm och busade rejält med luftsprång & bocksprång. Hans glädje spreds till mig och till alla andra som befann sig på banan. Vi brukar kallas "underhållningen" när vi hoppar eftersom Sparris bjuder på så fina konster haha.

Idag tränade jag för Nina med Sparkling. Det var en av de bästa träningarna vi gjort tillsammans! Bytesserierna satt. Galopp piruetterna satt. Skritt piruetterna satt. Allt det vi haft "problem" med satt som ett smäck. Traven var sådär magisk idag igen. Sparkling ger en fantastisk känsla!
 
Nu är vi laddade inför tävlingen nästa helg på Gripen!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0