Tävling Hogsta

I lördags tävlade jag och Sparkling en nationell S:t Geroges på Hogsta Dressyranläggning, som ligger ca 15min från stallet där vi står uppstallade. Vi hade starttiden 11.00 och Nina hjälpte oss på framridningen. Han var jätte fin när jag red fram och inne på tävlingsbanan. Till min stora lycka koncentrerade han sig på rätt saker (MIG), han har varit väldigt busig och fjantig på hemmaplan men på tävlingen var han fokuserad. 

Travdelen i programmet kändes super bra! Vi fick som mest 5poäng i skritten delen eftersom han skruvade i båda skrittpiruetterna och hade ojämn takt i den samlade. Galoppdelen kändes bra förutom galopp piruetterna där han "kastade sig" i vänster varv och fastnade i den högra. VI SATTE BÅDA BYTESSERIERNA! Ni kan förstå att jag var överlycklig just över det när jag kom ut från banan. Inridningen och avslutande halten var väldigt bra. 

Domare H: 66.184%
Domare C: 65.132%
Domare M: 65.921%
Slutliga resultatet: 65.746% och PERSONBÄSTA
 
Det är roligt att ha en sådan bra lägsta nivå numera: att göra 5missar och ändå få över kval gränsen till YR SM (64%). Den dagen vi sätter allt kommer vi bra betalt. Jag får nypa mig själv i armen ibland för att förstå att Sparkling är min häst. 
 
Sparklings gamla ägare Jennifer Svensson vann klassen med sin fina hingst Sibelius 1315. Jag fick höra många gamla roliga historier om monstret/ängeln Sparkling. Förhoppningsvis kommer jag åka ner till Jennifer på träningsläger ganska snart! Vi har massa annat roligt på gång också, som jag kanske kan berätta för er när tiden är inne.
 
 
 

Personbästa med Sparkling i nationell PSG på 65,746% och precis utanför placering. Vi hade missar i skrittpiruetterna och galopppiruetterna men klarade äntligen seriebytena! Tack för coachning @ninasrader 🙏 Grattis till Sparklings gamla ägare @j.s_dressage som vann klassen med sin fina hingst Sibelius 1315 🌟

Ett filmklipp publicerat av Victoria Avellan Ryd (@victoriaavellanryd) Sep 3, 2016 kl. 9:07 PDT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0