Tävling Gnesta (Wisbohammar)

I lördags tävlade jag och Sparkling en S:t Georges på Wisbohammar i Gnesta. Dagen började tidigt för vi åkte från stallet redan vid kl 7. Sparris vad ovanligt lugn när jag knoppa - han slumra nästan till. Han brukar dansa runt och putta ner mig från pallen haha. Han kanske var lite morgon trött? Antagligen, eftersom han började trippa och spänna upp sig när vi gick vår lilla promenad innan avfärd. 

Mitt lilla busfrö Sparkling började bocka när vi höll på att skritta fram. Jag älskar när han busar för då visar han att han är glad och då kan jag inte låta bli att bli att skratta. På framridningen kändes han super fin! Det var inte planerat men Liane befann sig på tävlingsplatsen och kunde hjälpa oss. 

Det sista Liane sa till mig innan start var:
"Du har alla möjligheter, du kan gå in och vinna. Din häst är fantastisk."
 
Vi starta kl 10.36 och på banan var han MAGISK. Vi travade runt två varv innan startsignal och det kändes som vi flög fram, som han aldrig rörde marken och bara sväva. Travdelen i programmet var bra, skrittdelen var bra förutom en skrittpiruett och galopp delen kändes ok men galopp piruetterna var lite si sådär. Vi fick missar där det är koefficient. Inridningen och avlutningen var inte spik raka men vi satte båda bytesserierna!!! Liane kom fram till mig efteråt och tyckte vi hade gjort en bra ritt och det betyder mycket när det kommer från henne. 

Domare H: 65.000%
Domare C: 61.579%
Domare M: 67.105%
Slutliga Resultatet: 64,561% och precis utanför placering.
 
Det är känns förjävligt när en domare dömmer ner en. Jag börjar nästan fundera om domare C såg rätt ritt. Bedömningssport. Jag är nöjd och det är det som räknas i slutändan. Vi är riktigt nära på att sätta programmen nu utan större missar och nosar på placeringarna. Vi blir allt mer självsäkra och samspelta. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snart kommer vinsterna på rullande band! Inte lätt när en domare sover under ens ritt men de andra två har gett dig väldigt fina poäng. Sparkling är magisk och ni är fantastiskt fina tillsammans!

2016-09-18 @ 04:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0