Min första avramling på Sparkling

Antar att några av er redan har sett videon jag la ut på instagram och dela på facebook. Tidigare idag bestämde jag mig för att Sparkling skulle få släppa loss och hoppa lite på ridbanan. Jag kände på mig redan innan att han skulle vara busig - man kunde se det i hans blick. HERREGUD VAD HAN BUSA. Jag tycker att det är roligt när han bockar och skuttar, men nu gick han över gränsen till läskig. Han stegra och höll på att falla över. Jag kunde se hur tyngdpunkten förflyttade sig bakåt och jag tänkte "nu blir jag mos". Men på något sätt lyckades han rädda situationen och jag hamna bak på rumpan innan jag föll till marken. Jag reste mig direkt och gick direkt fram till Sparkling som väntade några meter bort, helt stilla. Jag tror han var lika chockad som jag. När jag insåg att både han och jag var okej, hoppade jag upp igen och då var Sparris lugn som en filbunke. Jag tror han på något vis förstod att han gick över gränsen och skärpte till sig. Han har aldrig fått av mig innan, för jag har väldigt bra balans och är van med detta beteende eftersom både Brave Heart och Sparkling är väldigt busiga (dock är Sparris några gånger värre). Det är tur att jag inte heller blir rädd i första taget.
 
Alla som säger att dressyrhästar är lugna och tråkiga kan slänga sig i väggen. Min häst är helt galen. Det är det som ger honom charm och det är därför jag älskar honom så mycket. 
 
 
Älskar konversationen vi har i videon ↓

Victoria: "Jag bara hoppas att jag inte ska dö" (jag insåg att jag antagligen skulle ramla av)
Bianca: "Nejdå han skuttar ju bara. Hittils"
Jennifer: "Ja precis"
Bianca: "Men det kommer väll snart. Nädå jag bara skoja"
*Lite annat småprat*
 
*Sparkling hoppar stort och blir lite glad*
Jennifer: "Oj jävlar vilket skutt du"
Bianca: "Det är bra, låt honom få ut det"
Bianca: "Rid fram nu istället för att bromsa. Det är när du bromsar... (Sparkling skuttar) ja det är då det blir sådär. Så att du inte åker av"
 
*Sparkling börjar skutta och det blir värre och värre*
Bianca: " Fram. Upp med huvudet"
*Jennifer drar efter andan*
*Jag åker av*
Jennifer: "SHIT"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0