Tävling Kersö Gård - Stockholms Dressyrklubb

Vi hade starttiden 10.48 och eftersom vi bor endast några minuter från tävlingsplatsen så behövde jag inte gå upp så tidigt. När jag knoppa honom var han lugn men kände ändå att något var på gång, så självklart tryckte han ner mig från pallen X antal gånger (han söker närhet när han är nervös eller vill bara vara allmänt jobbig). På tävlingsplatsen var han ovanligt lugn och jag fick nästan dra honom till framridningen. Jag måste nämligen leda honom till ridhuset/ridbanan innan jag sitter upp på tävling för han brukar vara alldeles för taggad och dansa runt. 

På framridningen fick jag hjälp av bästa Nina ♥ och Sparkling kändes super fin! Jag red fram honom som jag brukar göra hemma för att följa samma mönster och sedan red jag igenom delar ur programmet (FEI Prix S:t Georges). Med Ninas hjälp fick jag fram det där lilla extra ur Sparris. På tävlingsbanan var han MAGISK. Han är oftast lite spooky när jag byter ridbana men han "höll sig på mattan" trots att jag kunde känna hur han spände sig nere vid domarna. Travdelen i programmet var fantastisk, skritten och galoppen innehöll några missar. Vi missa en skrittpiruett, ett byte efter högra galopp slutan och bytena i vart tredje. Men vi satte båda galopp piruetterna för första gången någonsin på tävling!

Domare H: 65.263%
Domare C: 64.211%
Domare M: 63.553%
Resultatet: 64.342%
 
Jag känner mig väldigt nöjd! Speciellt med tanke på hur kaos förra tävligen var. Vi gjorde tre stora missar och några små men trav delen låg på 70-75%. När vi får till galoppen och skritten lika bra så kommer procenten stiga. Detta startfält innehöll några av de bästa i denna bransh: Mads Hendeliowitz, Kristian Von Krusenstierna, Jennie Larsson, Emma Karlsson. Snart är jag och Sparkling i toppen och slåss om placeringarna med dem! 
 
 
Tack till alla som kom fram och hälsa och sa fina saker om min Sparkling! Roligast av allt var att några att hade följt mig sedan tiden med Roxelina. ♥
 
 
STORT TACK till Stockholms Dressyrklubb som arrangerat en av de bästa tävlingarna jag varit på! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0