Plantskolan, Tyskland och Komvux

För några veckor sedan var jag och Sparkling med i plantskolan på deras träningar i två dagar. Det var super mysig och väldigt roligt eftersom jag redan känner alla som är med där. Jag körde en häst för första gången i mitt liv och jag var ensam hela resan till Brolöten och hem. Sparkling och jag gjorde en deal innan att om han skötte sig galant på träningarna så får han busa hur mycket han vill när han kommer hem. Han höll sin del av vår deal. Han var helt fantastisk båda dagarna! Alla pusselbitar föll på plats dessa ridpass och allt kändes plätt lätt. Vi började till och med med lite svårare rörelser som byten i vartannat och det satte vi på första försöket. Serier har blivit vår parad gren och snart börjar galopppiruetterna bli det också.

Förra veckan åkte jag ner till Tyskland med Annica och Charlotta Lundblad. Vi befann oss i landet i mindre än 48timmar och under den tiden hann vi kolla på tiotal hästar i alla åldrar. Det var ett äventyr och en livserfarenhet.

Förra veckan började jag i skolan igen. Jag har valt att studera Matematik 4 på komvux för att få högre betyg. Jag kommer gå i skolan 1-4dagar i veckan i tio veckor. Det bästa är att min bästa vän (och gammal klasskompis) studerar på samma ställe ungefär samma tider. Nostalgi.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0