Plantskola, Paragan & Roxelina

Oj vilka galna tre dagar! Jag och Sparkling tränade för Liane på hemmaplan i torsdags och det gick super bra! Vi fick många nya tips och trix för att få till ännu bättre galopp. Lösningen är att han måste bli ännu starkare och kunna samla sig ytterligare. Om jag ber om galopp på stället - då ska han kunna göra det. I slutet av passet fick jag en förfrågan om vi ville vara med på en träning nästa vecka med plantskolan. Mitt svar var omedelbart JA!

Sedan kom problemet... Min pappa är i norrland och kan inte skjutsa mig till denna träning. Jag får ej köra vår transport med min bil. Lösningen blev att vi spontant köpte en hästbil och det blev en vit Paragan i modellen excelsion. Vi har funderat på att skaffa oss en hästbil länge men det har aldrig blivit av, men med lite press på att ta mig till träningen så fixade vi allt på mindre än ett dygn haha.
 

Idag hälsade jag på Roxelina. Det var över 2år sedan jag såg henne sist men jag har inte känt mig "redo" förrän nyligen. Hon har satt sig så djupt i hjärtat på mig att jag fått gråt i halsgropen bara av tanken på henne. Det var underbart att se hur älskad hon är och vilket stamp hon gjort i deras hjärtan också. Hon hade inte kunnat fått ett bättre hem än hos familjen Östman. Jag är så tacksam. Jag kunde inte låta bli att få nostalgi från min och Roxis dagar tillsammans: "Ekipaget som trotsade alla fördomar". Vilken kämparglöd jag hade med henne - jag gav aldrig någonsin upp oavsett vad folk sa till mig. Samma kämparglöd ser jag nu i hennes nya ryttare. 

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi är så tacksamma över denna guldponny, hon är fantastisk! O så är vi så glada att få dig o din familj på köpet 😍❤️

2016-10-09 @ 08:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0