Hogsta Ridsport

Dagarna rullar på för fullt och mitt schema är späckat varje dag. Jag har nyligen börjat på mitt nya jobb på Hogsta Ridsport, det är en ridsportbutik som ligger vid Drottningholm i Stockholm (ca 10min från mig). Det är roligt att få lära sig något nytt: stå i kassa, packa ordrar m.m. Jag ska vara mest i butiken men jag ska även jobba lite i stall delen med ett fåtal hästar, bland annat sköter jag om två hingstar som jag är väldigt förtjust i. Jag är verkligen lyckligt lottad att Eva ville att jag skulle jobba för henne på Hogsta. Jag kommer troligtvis jobba där några dagar (mest eftermiddagar) i veckan. Jag kommer fortsätta att hoppa in och jobba på Sundby Gård när de behöver mig.

Jag har varit en del i skolan och äntligen börjar jag förstå matematik. Jag har haft svårt för matte, men inte för att jag tycker det är tråkigt utan för att jag inte förstått. Äntligen har jag en vettig lärare som faktiskt kan förklara för mig och få allt att kännas lätt. Idag skrev jag högskoleprovet för första gången och det gick skapligt. Jag hade förberett mig på att det skulle vara både svårare och jobbigare än det var (om man får säga så? haha). Jag hade inte pluggat någonting denna gång men jag kan föreställa mig att det går att göra bra ifrån sig om man faktiskt har motivation och anstänger sig.  
 
Förra helgen tävlade jag och Sparkling årets sista tävling. Bra känsla men mindre bra förutsättningar och mycket känslor inblandade. Jag får berätta mer om det senare för det kan bli ett riktigt långt inlägg. Efter tävlingen fick han ta det lugnt i två dagar och när jag skulle börja rida igen var han mer vild än tam ett tag men nu har han kommit ner på jorden igen. Han varit jätte fin på hemmaplan och på träningarna!

 

Kommentarer
Postat av: :)

Kan du skriva inlägget om varför det var känslosamt? :)

2016-11-08 @ 10:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0