Bojan

Det finns några små detaljer som hänt i mitt liv som jag inte har berättat för er. För några veckor sedan började jag rida en häst som heter Bojan. Han står i stallet där Sparkling står uppstallad. Ägaren till "Bobo" (som pappa kallar honom haha) jobbar mycket så jag hjälper henne att träna honom. Han är ett tjeckiskt varmblod och är 16år. 

Bild lånad av hans ägare Desirée!
 
Efter mitt första pass med Bojan råkade han trampa på min fot. Det visade sig att jag brutit något ben i foten och är fortfarande lite blå och öm haha. De första veckorna kunde jag inte gå med stallskor/ridstövlar utan var tvungen att ha löst knutna converse (vilket inte är bra när man ständigt är nära hästar). Bojan är väldigt trevlig att rida: framåt & extremt känslig. Det är jätte roligt att få rida hästar utöver min egna, då utvecklas jag snabbare som ryttare!
 
Såhär såg min fot ut ↓ Gjorde bilden till en miniatyr för er som är känsliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0