Tävling Hammarö

Fredag 6/5  FEI Prix S:t Georges
 
På framridningen fick jag hjälp av Nina, vilket var ovärderligt! Det är inte ofta jag har med min tränare på tävling men wow så effektivt det är. Det blev en trygghet och nervositeten släppte lite extra. Sparkling var super fin direkt från början. Vi använde oss av vårt vanliga uppvärmningssystem som innehåller mycket skänkelvikningar och öppnor i trav, galopp och förvänd galopp. 

Inne på tävlingsbanan var Sparkling avslappnad men spänstig. Aldrig har han varit så ridbar på tävling och han trava för kung och fosterland. Travdelen i programmet kände otroligt bra och domarna hade oss mellan 70-75%. Skritten var lite loj och det råkade bli några passgång steg.. I galoppdelen blev det några det några missar, bland annat i ena halv piruetten och i båda bytesserierna. Jag råkade hålla lite för mycket i stångtygeln och då blev det svårt att få honom fram för skänkeln. Skritten och galoppen har koefficient moment och missar är väldigt kostsamma. 
 
Domare H: 64.211%
Domare C: 65.132%
Domare M: 61.053%
Reultatet: 63,465%
 
 

Sparkling 😍

Ett filmklipp publicerat av Victoria Avellan Ryd (@victoriaavellanryd) Maj 10, 2016 kl. 4:00 PDT

 
 
Lördag 7/5  FEI Mästerskap för UR

På framridningen var han lite tröttare än dagen innan. Nina hjälpte oss igen och vi värmde upp på samma sätt som vanligt. Det blev mycket fokus på hur jag ska rida i bytesserierna: jag måste rida på framåt och vara tydlig. 

Inne på tävlingsbanan var han inte lika energisk som dagen innan men vi gjorde en bra travdel igen. Skritten var lite medlemåttig och i galoppen blev det missar i båda halv piruetterna (den ena blev för stor och den andra så "kastade" han sig runt) och bytena i vart tredje. En av domarna gav oss dåligt på bytena i vart fjärde, trots att vi klarade av dem galant. Vi gjorde missar i koefficient momenten (förutom i traven) och det är ju som sagt väldigt kostsamt. 

Domare H: 66.053%
Domare C: 61.579%
Domare M: 60.921
Resultatet: 62,851%
 

Det kännas som vi börjar få lite rutin i dessa klasser och då börjar jag kunna fokusera. Jag har lärt mig att jag kan röra på tårna (andas är också viktigt) inne på tävlingsbanan för att få mig tillbaka till verkligheten och nuet. Det roligaste av allt är att det finns så MYCKET mer kvar att hämta i Sparkling och mig. Jag längtar till den dagen vi lyckas visa vårt bästa på tävling.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0