Tävling Djurgården

Tävlingen igår gick väldigt bra! Anläggningen var Djurgårdens Ridskola och ligger mitt inne i Stockholm bara ett stenkast hemma från oss. Det var rörigt på tävlingsplatsen måste jag säga... Mycket bilar, massor av rörelse och hög musik. Pappa var tvungen att leda mig och Sparkling till framridningen för han var så nervig. 
 
På framridningen blev han mycket lugnare men var fortfarande spänd eftersom det var ting i varje hörn. Ridhuset hade en jätte smal och låg ingång, det var mörkt och litet (vi trängdes minst sex personer i ett ridhus på 20x40). Jag ska sluta klaga, men jag tyckte inte det var riktigt optimalt. Men det var bra träning inför SM där det antaligen kommer vara något liknande omgivning. 

På banan var han minst spänd samt energisk och spänstig. Ridbanan hade fint underlag och fin och lugn natur. Tummen upp för det! Travdelen i programmet var super fin som vanligt (dock saktade jag av till skritt lite tidigt) och även skrittdelen hade sina ljusa stunder. Galoppdelen blev ganska bra den också men tyvärr blev det räknefel i båda bystesserierna (kommunikationsmissar). Ena galopp piruetten blev högklassig och i den andra tappade vi lite energi, men det var mitt fel. 
 
Domare H: 65.000%
Domare C: 65.658%
Domare M: 65.395%

Reultatet: 65,351% och vi kom precis utanför placering i ett jäkligt bra startfält. 

Det var vårt personbästa på nationell nivå trots missar som var kostsamma. Jag säger det varje gång, men det finns så mycket kvar att hämta. Alla fina kommentarer om min häst från tävlingskamrater, ryttar föräldrar och obekanta värmer mitt hjärta. Älskade Sparris, han är helt otrolig. 1,5vecka kvar till SM och vi är taggade till tusen. Vi ska träna träna och träna så vi kanske kan sätta de där bytesserierna då.

Tack till bästa Sanna Svensson för fantastiska foton och sällskapet! Djurgården hade en bra arrangerat tävling, med utställare från Luc of Sweden och Stockholms Hästbutik. Det var fina priser och trevliga funktionärer.







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0