Nedräkningen har börjat

Nu har nedräkningen till resan till SM börjat. Det är 8dagar kvar tills vi åker till Strömsholm och jag får inviga tävlingsbanan. Om 9dagar startar jag mitt första SM på stor häst och jag får göra det med min älskling Sparkling. 

Idag är det dags för Helena Reje träning och jag har planerat att vi ska rida igenom küren med musik. Jag har lärt mig alla "cue punkter" genom att kolla på videon med musiken, men jag vill ändå hinna rida det 1-2gånger hemma innan jag ska tävla det.

Jag ska försöka klämma in en till Nina träning denna vecka och sedan blir det en Anna blomgren träning på söndag kl 13 på Tuna Gård. Nästa vecka har vi Helena Reje träning på onsdag och det är perfekt inför avfärden.

Det finns ett flertal sakrer som måste göras innan vi åker: Sparris måste skos, jag måste köpa nya vita ridbyxor, måste laga min frack som gick lite sönder under förra tävlingen, jag måste ta ut mina nya linser så jag ser ordentligt haha, Sparris måste ha mer foder och äpplen (han får alltid ett halv äpple innan och efter han haft kandaret) och jag måste checka om det nya kandaret hinner komma innan SM. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0