Min helg

Oj hej. Min helg har verkligen runnit iväg och jag har inte ens ägnat en tanke till bloggen förrän nu.

I lördags morse var hovslagaren i stallet och skodde Sparkling. Det råkade bli fika och en massa prat som vanligt. Jag gjorde alla stallsysslorna och sedan åkte jag till Djursholm/Danderyd för att hälsa på Brave Heart och familjen Thunberg. Jag fick tårar i ögonen när jag fick träffa guldponnyn igen. Jag fick rida honom också och gud vad roligt det var! I slutet satt Hedda upp på Braven och jag fick coacha dem. Efter 5år tillsammans med Braven har jag samlat på mig lite tips och trix. Hedda och Braven passar verkligen tillsammans och de har hittat varandra fort. Bättre hem hade han inte kunnat få. Min lördag avslutades med mys och barbacka ridning på Sparkling. Dock var han så på tårna att jag höll på att flyga av (vi skrittade i ridhuset). Så det slutade med att jag ledde honom i 50min haha. 

 
Idag har jag tränat för Anna Blomgren på Tuna Gård med Sparkling. Vi råkade få det stressigt när vi skulle åka dit och jag hatar verkligen att stressa för jag glömmer bort allting. Denna gång glömde jag bort schabrak och padd. Som tur var kunde jag låna från snälla Inger! Nog om det → nu till träningen. Sparris var fantastiskt fin direkt från början. Han hade den där extra energin som jag ÄLSKAR. Traven var magisk som vanligt, skritten var suverän och galoppen fick vi till galant i slutet. Sista bytesserierna var klockrena och nu tror jag att jag äntligen hittat känslan i dem. Anna är verkligen en grymt bra tränare och det bästa är att jag verkligen får arbeta med MIN kropp och inte bara tänka på hästen. Vi fick fina kommentarer från Anna som sa att vi utvecklats enormt sen sist och att Sparris hade biffat till sig. Många underbara kommentarer från åskådarna fick vi också, tack så mycket!

Nu på kvällen har jag och pappa varit och kört inne i Stockholm. Jag är en bra förare men innerstan skrämmer skiten ur mig. Det gick faktiskt bra så nu känner jag mig lite säkrare. När vi kom hem åt vi god middag och firade mamma på mors dag med röda rosor och tårta!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0