Energiknippe

Gårdagens träning för Nina gick suveränt bra! Sparkling var en riktigt energiknippe, när jag skulle ta in honom gjorde han små luftsprång och trippade. Precis som jag vill ha honom! Det kan bero på att vi bytt foder till St Hippolyt Struktur E, som ska ge tävlingshästar den där extra energin. Vi tränade på delar ur S:t George programmet som jag ska rida på lördag. Bytesserierna satt som en smäck och vi gjorde nog de bästa halvpiruetterna vi någonsin gjort. Förut red jag serierna och piruetterna med en inställning: "hoppas på det bästa". Äntligen börjar jag känna mig säker i dessa rörelser så jag kan rida dem med självföroende. Fick härligt beröm av Nina om min ridning! 

Nu gäller det bara att sätta allt på tävling vilket är det svåraste. But we´re getting there. Förhoppningsvis kan Nina hjälpa mig på framridningen på lördag i Djurgården. Uppdatering: Nina är fortfarande sjuk och kommer troligtvis inte till tävlingen tråkigt nog. Jag och Sparkling startar FEI Prix S:t Georges 15.16. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0