Dagarna har sprungit iväg

Nu var det länge sedan jag loggade in här.. till och med en vecka sedan. Dagarna har spungit i väg och jag har faktiskt inte sätta mig ner och skriva. Jag kommer skriva en uvärdering av tävlingen snart, som gick väldigt bra men tyvärr hade vi för många missar som var kostsamma. 

Det har varit en massa strul med att med att skicka küren till hon som skall göra musiken, men nu är det fixat och musiken är vald så förhoppningsvis är den klar nästa vecka. Då kan jag börja rida igenom den och lära mig tajma med musiken.

Nästan varje morgon sedan tävlingen har jag och min kompis Anna tagit en morgon promenad i skogen, vilket måste vara det skönaste att börja dagen med. Jag har blivit effektiv och städat mitt rum från golv till tak och satt in hyllor i badrummet där jag nu förvarar häst kläderna. 

Jag och Sparkling tränade för Helena Reje i onsdags. Helena satt upp och red honom, då blev han otroligt mjuk och lösgjord. Igår tränade jag för Nina och det gick super bra, vi tränade på de rörelserna jag oftast missar på tävling: seriebytena och halvpiruetterna. Seriebytena gick galant när jag hitta känslan men halvpiruetterna måste vi jobba mer med.

Idag ska jag och mamma åka till Ekerö centrum och göra några ärenden. Efter det åker jag till stallet för att fixa stallsysslorna och skritta Sparkling. Senare i eftermiddag ska jag till Hogsta Ridsport för att köpa foder och kolla på ett nytt kandar!
 

Förresten! I tisdags, den 10maj var det 1år sedan Sparkling blev min. ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0