10 saker ni kanske inte visste om Sparkling

  1. När Sparkling är uttråkad så vrider han på mulen och "ler".
  2. Sparkling biter och tuggar på allt. Han har tuggat sönder x antal grimskaft och tyglar.
  3. Sparkling blir jätte frustrerad om han inte får gå ut i hagen men när det är dåligt väder blir han upprörd att han är ute. 
  4. Sparkling har ett mini huvud och väldigt stora ögon.
  5. Sparkling får lätt skav, speciellt vid fällnings tider. Han är därför alltid dränkt i vaselin och jag måste sköta om honom som en bebis.
  6. När jag ska hämta Sparkling i hagen så ser han mig alltid långt innan jag är framme och kommer springande fram till mig. 
  7. Sparkling är en stor nallebjörn och älskar att mysa. Han brukar somna i min famn.
  8. Sparkling ogillar att bli borstad på benen och är kittlig under magen.
  9. Vi brukar säga att Sparkling "inte förstår sin egen storlek". Han är en riktig fegis och är rädd för den allra minsta rörelse. 
  10. Smeknamnet "Sparris" blev uppfunnet av Therese i stallet (hon är en av stallpersonalen). Sparkling bästa häst kompis Tomish kallas "Bollar". Så tillsammans blir de "Sparris och Bollar" från filmen Bert. Haha googla det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0