Vi klarade det!

Jag och Sparkling tog vårt kval till nationell nivå igår i mantorp! Dagen började inte bra då jag vaknade med illamående och kunde knappt stå upp. Men efter lite medicin och tid så lyckades jag packa allt och åka till stallet. Där gjorde jag i ordning Sparkling: tvätta ben & svans, olja hovar, borsta m.m. Pappa kom lite senare från jobbet och vi åkte tillsammans från stallet vid 12.15.
 
Vi kom fram till anläggningen runt halv fyra och då gick jag en promenad med Sparris innan vi släppte in honom i boxen. Han fick stå där en stund och vila medans jag och pappa kollade på tvälingarna och fika. Därefter fixade jag mitt hår och knoppade Sparklings man.
 
Vi skulle starta MsvA:1 kl 19.30. På framridningen var han avslappnad och fin. Jag var väldigt noga att han var framme för skänkeln och att han var rund i sidorna. På banan blev han först spänd men jag la ner honom i lägre form och galopperade i lite friskare tempo samt klappade honom. Då slappna han av och jag kunde plocka upp honom i tävlingsform och sätta krav på samling. Hela travdelen var magisk! Själva ryggningen blev bra men när vi skulle fram i trav så blev det skritt istället flera meter innan han förstod. Skritten var bättre än förra tävlingen men jag skulle ha visat mer energi. Galoppslutorna var fina och vi satte alla bytena dock blev de åt vänster korta. Jag tabbade mig i ena halvpiruetten eftersom jag glömde bort programmet (total blackout) och sakta av till skritt, men jag red aldrig fel för jag fattade galopp ganska snabbt och gjorde piruetten åt höger som blev skit bra men det drog ner fruktansvärt mycket. Det var KOEFFICIENT på den rörelsen. Avslutande halten blev sne. 
 
Det var mycket som var bra men att göra missar på denna nivå kostar! Många missar var pga mig och resten var kommunikationsmissar. Sparkling kändes superfin! Vi lyckades kvala till nationellt med 62,863%. ÄNTLIGEN! Det är bara att träna och träna så sätter vi allt på tävlingsbanan också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0