Wake up call

Min största mardröm är att min häst ska skada sig. Varje dag är jag orolig över att något ska hända Sparkling och att jag då inte är hos honom. Jag skulle vilja ha en kamera så jag han hålla koll på honom 24/7 men jag vet inte hur hälsosamt det skulle vara för min del heller. 
 
Sparkling är en väldigt smidig och lugn häst när det gäller att gå i hagen. Igår hade han börjat springa i hagen vid insläpp och när jag skulle ta in honom så upptäckte jag att han hade tjock lera över hela benen, magen och ena sidan. Han blödde lite från ena benet också. Han hade gått omkull i hagen. Kan ni förstå min PANIK? Jag fick tårsprängda ögon och inom mig skrek jag "NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ". Han piaffa hela vägen in från hagen (vilket var ett gott tecken) och inne i stallet sköjde jag bort all blöt lera. Jag longerade honom i ridhuset i alla gångarter och till min lättnad syntes ingenting. Han passade på att bralla några gånger istället och verkade knappt berörd. Han hade ett pytte sår på höger bak och hans ben var lite varmt (vilket inte är konstigt eftersom blodet flödar för att läka såret). Jag åkte dit på kvällen för att skölja benet bara för att vara på den säkra sidan. Imorse var han normal varm och såret var läkt. Han kommer ta det lugnt i några dagar för säkerhetens skull.
 
Nu är jag överdrivet nojig att något ska hända honom. Inom de närmsta dagarna kommer jag var där på morgonen för att släppa ut honom och i fortsättningen kommer jag allitd släppa in honom ca 1-2tim innan insläpp. Jag älskar min häst över allt och tanken att jag varje dag kan förlora honom gör mig jäkligt rädd. Detta var ett wake up call för mig. Tänk vad skört livet är och hur snabbt det kan ändras. Läskigt. 
 
 
"Without my horse my house would be clean, my wallet would be full but my heart would be emty."
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0