Q & A

Tycker att han såg jättefin ut, men blir han inte lite väl låg och lång ibland? Absolut inget hat, undrar endast!! Tycker att du rider otroligt bra!!!!

Svar: Tack så jätte mycket! Sparkling kan bli för hög i formen och blir då för "mekanisk" och tappar ryggen. Under clinicen blev han lite spänd och då hände det jag nämnde under första meningen. Helena bad mig att ta ner honom i formen (man hör henne säga det i youtube klippet: "lägg ner honom så att han blir något rundare").  Det gör det lättare för mig att ha honom framme för skänkeln, vilket leder till att hans rörelser blir mjukare och han blir rund över ryggen. Man får lägga formen där man känner att man kan rida för dagen. Jag vet att jag kan ha honom hög, låg, rund och lång om jag skulle vilja. Han är väldigt flexibel och stabil i formen. :)

Foto: Sanna Svensson
 
Vad är det för benskydd på översta bilden? :)
 
Svar: Benskydden är av märket Eskadron. 

Bild lånad från Stockholms hästbutik
 
Har du en fråga? Ställ i kommentarfältet.

Kommentarer
Postat av: :)

Okej tack för svaret!! :) <3

2016-04-01 @ 11:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0