Q & A

Supersnyggt täcke! Vart kommer det ifrån? :)
 
Svar: Täcket är av märket Schockemöhle och jag köpte det begagnat av en kompis. På täcket står det "Sällskapet Segersta Sportryttare" och hon har slutat tävlat för den klubben men inte jag, så då var det passande att jag köpte det. Jag tror du kan köpa det på det flesta ridpsortbutiker som Stockholms Ridsport eller Hogsta Ridsport. Om de inte har det inne så kan de beställa in det. 
 
 
Vart står du uppstallad? Ska ev flytta ner till Sthlm och letar en bra stallplats där det finns goda tränings och tävlings möjligheter inom främst dressyr men även hoppning.
 
Svar: Jag står uppstallad på Sundby Gård på Ekerö. Vilket ligger ca 1timma från centrala Stockholm och det finns bra kommunaltrafik. Trots att det är relativt nära stan så är Ekerö på "landet" med stora åkrar och skog samt vatten som omgiver ön så du har utsikt över mälaren i princip vart du än är. Jag kan defintivt rekommendera att stå på Sundby: de har fina hagar (både gräshagar och grushagar), skrittmaskin, fantastiskt ridhus (20x60) med super underlag, ridbana (20x60), tillgång till sommarbete, stallpersonal som tar hand om alla fodringar samt ut-/insläpp, du kan köpa mockning/göra foder av personalen, 6st olika stall så det blir med privat och mysigt (ca 8st hästar i varje) och väldigt fina ridvägar (finns också några kilometer lång gå/rid grus väg).
 
Varje tidag eftermiddag och lördag förmiddag hålls det hoppträningar för Helena Persson. Helena Reje kommer och håller träningar på onsdag em/kväll. Det finns två tränare till som håller lektoner på måndag em och torsdag em. Helena Reje håller kurs några helger per år. Du får ta dit egen tränare - men bara tre tränare får vara i ridhuset samtidigt.
 
Sundby är det finaste och lyxigaste stallet jag har stått i och jag fullkomligt älskar stället. Människorna där är underbara! För att se bilder, uppstallningskontrakt, priser eller läsa mer om anläggningen kan du gå till stallets hemsida genom att klicka HÄÄÄÄÄR!
 
(Bilder tagna på Sundby Gård) Foto: Sanna Svensson
 
Vad ska du plugga? :)
 
Svar: I höst hade jag tänkt plugga upp ämnena Matematik 4 och Kemi 2 på komvux. Jag har ingen aning om vad jag vill göra senare i livet men en dröm hade varit att bli läkare/veterinär. Men det är inte bråttom - just nu vill jag satsa på Sparkling och dressyren. 

Kommentarer
Postat av: Smilla

Gud vad fina alla hästar är!

2016-03-10 @ 20:12:43
URL: http://equisport.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad är det för benskydd på översta bilden? :)

2016-03-20 @ 19:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0