FEI:s Individuella mästerskapsprogram MsvA (för Unga Ryttare) 2009

Dagens onsdags träning för Helena Reje gick suveränt bra. Först kändes han lite stel och inte framme för skänkeln, men efter lite jobb med övergångar & tempoväxlingar så släppte det. Då började han ta för sig och vinna mark. I slutet red jag igenom FEI Mästerskap och det gjorde vi med några missar.  Vi hade en stor miss: i det sista bytet i vart tredje så blev han lite övertaggad eller missförstod mig och började istället byta några gånger i varje. 

På söndag ska jag och Sparkling tävla i Filipstad. Jag måste tänka på att när jag vill ha bättre framåtbjudning så måste jag lägga ner honom lite i formen, då får jag ett härligare svar och han förblir rund över ryggen. Jag måste vara övertydlig med att ställa genom hörnen och göra många små halvhalter. Jag får inte skynda mig igenom programmet och jag måste komma ihåg att ha en rörlig hand. 
 
Preliminära starttider är 11.05 FEI Mästerskapsprogram MsvA (UR) och 13.57 FEI Prix S:t Georges. Vanligtvis brukar jag nästan aldrig starta två klasser per dag på nationell nivå. Men jag känner att vi båda behöver erfarenheten tillsammans och vi får passa på när vi åker så långt. Vi får se den första klassen som uppvärmning och satsa allt vi har på den andra klassen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0