Det är inte hälsosamt

Idag var det träning för Helena Reje! Sparkling fick rocka rosa paddar och boots idag och han var urgullig (resten var självklart marinblå). I början tyckte jag att han kändes lite trött men oj så fel jag hade när vi körde igång lektionen. Han hade verklingen bakbenen under dig och var därför jätte fin i handen, han var känslig och "lös" i hela kroppen. I slutet red jag igenom St Georges programmet och det gick bra förutom att jag klantade till det några gånger. Jag har alltid haft problem att göra bytet från höger galopp till vänster galopp = de blir alltid korta och platta. Men under lektionen hittade jag känslan jag ska ha och det blev stor skillnad. 
 
 
 
I morgon åker jag, pappa, mamma och min kompis Joanna till vår fjällstuga i Enafors (vid ÅRE ungefär). Vi kommer vara där i 5dagar så jag kommer hem igen på måndag. Jag har haft ångest enda sedan jag bestämde mig för att åka och försökte komma på ursäkter för att inte behöva lämna Sparkling. Förut kände jag att det var helt okej att åka iväg och lämna hästen/-arna. Men nu... herregud vad jobbigt det är. Jag har spenderat så mycket tid med Sparris efter jag slutade skolan och jag är i stallet minst 4-7tim per dag (ännu längre vid träning och tävling) och åker dit 1-3ggr per dag för att jag gillar att rida på morgonen och tar alltid in honom själv. Jag tar allt i min takt och vill att allt ska vara perfekt. Att låta någon annan ta hand om min häst och veta att de inte kommer hålla min rutin och inte vara lika nogrann med min häst som jag. 
 
Idag efter träning och skötsel så tog det mig 40minuter att bara säga "hejdå". Det är inte hälsosamt för mig att vara borta från Sparkling. Det är inte hälsosamt att vara med Sparkling 24/7. Jag måste lära mig slappna av och njuta av lite semester, även om det är påtvingad haha. Jag är bara så rädd att något ska hända honom och jag inte finns i närheten. Therese (en av stallpersonalen) ska ta hand om Sparkling och Helena Persson (tränare) ska tömköra honom på fredag & söndag. När jag kommer hem på måndag kväll så ska jag åka direkt till stallet och pussa på min älskade häst. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hej. Kan du inte berätta lite om clinicen

2016-03-24 @ 16:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0