Underbara vänner & bästa tränare

Gårdagen började med promenad och lunch med min fina vän Anna vid Drottningsholms slott. På eftermiddagen tränade jag och Sparkling för Helena Reje. Sparkling var väldigt fin direkt från början med det krävdes lite arbete för att få ihop honom. Helena fick sätta sig upp och rida en stund, så när jag satt upp var han inne i ramen. Det var sista träningen som Helena komemr ha på Sundby Gård.. jätte jätte sorligt verkligen... Helena har hjälp mig så mycket och jag är väldigt tacksam. Dock kommer jag fortsätta träna på Helena på hennes gård men det kommer inte bli lika kontinuerligt.
 
 

Idag tränade jag för första gången för Liane Wachtmeister. Lianes meriter: Vm-90, Em Hickstead, Sm seger och ett flertal 1:a, 2:a och 3:e placeringar på olika hästar. Tränat och utbildat hästar och elever upp till Grand Prix. Tränare för Knytkalasets ”Växthus” satsning Plantskolan i norr. Jag tyckte verkligen om Liane som tränare och person! Hennes träningsmetoder passade Sparkling utmärkt och hon hjälpte oss att göra det svåra → lätt. Sparris var sååååå fin och Liane verkade gilla honom starkt. Hon hade sett Sparkling tidigare på championat och Falsterbo med förra ägaren. Väldigt fina kommentarer fick vi: att jag är väldigt duktig och att jag & Sparkling kommer nå internationell nivå. Det gjorde hela min dag. Liane kommer komma till Sundby varannan vecka.


Idag på eftermiddagen åkte jag hem till min kompis Kajsa. Vi åkte vattenskoter i timmar och det var sjukt roligt. Jag och Kajsa lärde känna varandra i stallet och vi har verkligen funnit en stark vänskap. Jag brukar ofta distansera mig men inte med denna underbara människa. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0