Lördagsöndagmåndagtisdag

I Lördags åkte jag och pappa till Näsbyholm för att kolla när Hedda och Brave Heart tävlade. De kom 2:a på 68,3% och höjde sitt ena SM-kval. De är så otroligt fina tillsammans - perfect match. De kom även 2:a första dagen på meetinget på 67% och 3:a sista dagen på 66%. De kom 2:a i Sandå Måleri AB ponnycup.
 
I söndags arbetade jag hel dag i stallet med Charlotta Lundblad. Jag kan de gamla rutinerna, namnen på hästarna och var de flesta står i för box/hage. Men känner att det kommer ta mig några gånger innan jag får in känslan och bli av med rädslan att göra något fel. Jag fick rida ut på Lottas häst Falco tillsammans med Christina, Lotta och Clara. När arbetsdagen var slut vid 16.30 så joggade jag Sparkling i ridhuset.

I måndags var jag med mamma på Bromma Blocks. Vi köpte en massa presenter till mina kusiner och min syster som snart fyller år. På kvällen åkte jag till stallet och myste med Sparkling samt gick en promenad på 50min. 
 
Idag har det varit en heldag i stallet (ovanligt?). Vid lunch fick jag rida Vickans häst Dayton. Vi red ett dressyr pass i ridhuset samtidigt som Vickan red sin andra häst Vincent. Han var trevlig att rida när man lösgjort honom ordentligt. Sedan joggade jag Sparris på utebanan och skrittade av ner till vattnet. Efter det gjorde jag lite olika sysslor i stallet och kvällsfodrade. Jag kom hem 21.40.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0