Ängeln Sparkling

Tack för alla tips angående uteritt problemet med Sparkling! 

Idag red vi ett ordentligt dressyrpass i ridhuset. Vi tränade på delar ur programmen S:t George och FEI Mästerskap. Piruetterna i galopp börjar vi verkligen få kläm på och bytesserierna får vi alltid till hemma numera men det finns fortfarande en viss känsla av "osäkerhet". Mer erfarenhet på tävling i dessa klasser så kommer vi klara det galant. Vi lekte även med passage och piaff i slutet för han var så fin - han har grym talang för det! Längtar lite tills vi får tävla klasser där de rörelserna ingår.

Efter ridpasset skrittade jag ut en sväng med Josefin på Robbie. Sparkling skötte sig som en ängel. Om ett par dagar hade jag tänkt rida ett ordentligt pass i ridhuset och sedan rida på den nyklippta ängen vid stallet. Hmm... kommer jag våga det? Vi får se haha.

På torsdag åker jag, pappa och Sparris på meeting i Jönköping. Vi har inte tävlat sedan SM i början av juni så det ska bli riktigt riktigt roligt. Men det bästa av allt är att Hedda & Braven ska dit och tävla också! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0