Tävlingsplanering

Har suttit konstant framför tävlingsdatabasen för att planera tävlingar och invänta anmälan. Ni som tävlar dressyr vet ju hur hektiskt det är kring anmälan till tävlingar, man måste verkligen hänga på låset för att komma med. Då menar jag att du har ca 30sekunder på dig annars blir det ingen tävling. Det värsta är att de kan släppa anmälan vilken dag som helst och ingen vet när. Det ska ju stå i propositionen, men den släpps numera samtidigt. 
 
Planeringen för våren med Sparkling är:
1. Få ett kval över 62% i MsvA eller FEI Prix S:t Georges på regional nivå (måste vara 3st domare).
2. Få två kval över 64% i FEI Prix S:t Georges/FEI Unga Ryttare på nationell nivå. 
 
Uppnår jag det ↑ så blir jag överlycklig eftersom vi då har kvalat till Young Rider SM 2016. Jag kommer för första gången tävla i frack - vilket är drömmen för oss dressyr ryttare. Jag köpte en superfin marinblå Animo frack (modell Lagos) på Stockholms Horse Show. Det kommer bli ett lärorikt år med många utmaningar och jag ser fram emot att kämpa mot mina mål. Jag har en fantastisk häst och är väldigt tacksam att jag får dela denna resa med honom. 
 
 
Tävlingar som är preliminärt inbokade:
  • 27/2 Katrineholms Ryttarförening MsvA:1 / Södertälje MsvB:1
  • 4-5/3 Föreningen Mantorps Ryttarna FEI Prix S:t Georges
  • 25/5 Enskede Ridsällskap FEI Prix S:t Georges
  • 30/5 Strömsholms Ridsportförening FEI Prix S:t Georges
  • 8-10/4 Sällskapet Segersta Sportryttare FEI Prix S:t Georges
  • 5-7/5 Årsta Runstens Sportryttare FEI Prix S:t Georges
  • 21-22/5 Djurgårdens Ryttarklubb FEI Prix S:t Georges
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0