min vanliga otur

Skulle rida i sommarhagen i förrigår med Sparkling och snöpulsa, men ridpasset slutade med hjärnskakning, whiplash skada och mörbultad bröstkorg. Sparris bestämde sig för att bralla rejält när vi skulle galoppera haha. Han gjorde många brutala bocksprång och innan varje så smällde han upp huvudet och nockade mig i huvudet, ansiktet och bröstkorgen. JAG RAMLA INTE AV men jag var chockad och grät av smärta. Hur kan man göra sig så illa uppe på hästryggen utan att ramla av? haha varför är jag inte ens förvånad.
 
Så nu blir det ingen ridning på ett par dagar... Min vanliga otur. Jag och Sparkling är inne i en intensiv träningsperiod nu inför debuten i MsvA så det här var typiskt. Anmälde oss till årets första tväling igår som blir på Södertälje Ridklubb den 27februari. Vi kommer starta programmet MsvA:1 2016 och jag kommer få rida i frack för första gången! Det är första gången jag kommer rida galoppslutor, seriebyten och halvpiruetter på tävling. Det kommer bli otroligt spännande och jag kan knappt bärga mig!
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla Ingvarsson

Fy vad tråkigt. Jag trodde inte heller att man kunde göra sig så illa utan att ramla av. Vila så att du kan träna inför MSV A:1 när du är helt frisk. Krya på dig. Kram

2016-01-23 @ 10:57:03
Postat av: Annie

Fy vad tråkigt om du fick en wiplash skada :(:(:(

2016-01-23 @ 15:07:13
URL: http://anniehorselife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0