Lite friskare

Jag är tillbaka: lite friskare och några kilon lättare. I tisdags förra veckan fick jag influensan har mått fruktansvärt dåligt sedan dess. Kroppen är helt värdelös för den orkar ingenting. Dagarna har spenderats i soffan eller i stallet. Jag klarade av en träning för Helena Reje i tisdags men det var på gränsen till kollaps efteråt. 
 
Idag tränade jag för Anna Blomgren på Tuna Gård. Sparkling var sååå fin men svinkallt var det. -18grader och jag hade mina dressyrstövlar = självplågeri. Men vad gör man inte som häst tjej och det är en viktig träning? Träningen gick som sagt jätte bra och vi fokuserade på bytesserier, arbetspiruetter och samling. Jag fick många nyttiga tips och trix för att förbättra bytena och stärka vänster galopp som är hans och min "dåliga". I slutet var han väldigt förljsam och bytena blev luftiga. I traven kändes det som vi hittade en ny växel där det fanns massor av energi, det var som att jag kopplade ihop bakbenen på frambenen. Det sa bara "klick". 
 
Eftermiddagen spenderade jag tillsammans med min mamma och pappa. Först åkte vi till Hogsta och köpte foder samt nya hag-boots från Eskadron till Sparkling. Därefter åkte vi till Bromma Blocks där jag köpte underkläder från Calvin Klein och body lotion från Body Shop (mojito lukt!).
 
Nu är ni lite uppdaterade! Efter dagen har jag riktigt ont i huvudet och det känns som mina bihålor kommer sprängas. Så nu tänkte jag ta det lugnt och återhämta mig. 
 
 
 

Fantastiska Sparkling på dagens Anna Blomgren träning i -18 🔛🔝🌟

Ett filmklipp publicerat av Victoria Alina Avellan Ryd (@victoriaavellanryd) Jan 16, 2016 kl. 9:02 PST


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0