Tårar av glädje och saknad

Idag blev jag återförenad med älskade Brave Heart. Jag smög mig in i boxen och först reagerade han knappt över att jag var där men när jag utalade hans namn så vaknade han till ordentligt och gnägga sött. Han verkade lycklig över att se mig för han gick fram till mig med öronen spik rakt framåt, slickade mina händer, började nosa på hela mig och klia mig på ryggen. Jag var själv nästan i chock tillstånd för jag var inte beredd på en sådan stark reaktion från honom. Mitt hjärta smälte och jag fällde några tårar av glädje och saknad. Att rida honom igen kändes helt underbart - shit vilken fantastisk känsla han ger. Jag är så glad att han trivs bra hos sina nya ägare och att de behandlar honom som den stjärna han är.
 
Att få träffa Braven har förgyllt hela min dag, hela veckan och denna månad. Resten av dagen spenderades i stallet hemma där flera hästar har motionerats. Sparkling fick vila idag men han blev självklart ompysslad och pussad. 
 
Imorgon ska Sparris joggas i ridhuset, Sally ska ridas ut och Etram får vila. På onsdag blir det träning för Helena Reje! På fredag åker vi ner till Mantorp och tävlar och åker hem på lördag morgon. Det är mycket häst aktiviteter nu i några dagar men jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0