Nu ska jag träna!

Under flera månader har jag funderat på att skaffa gymkort för att träna utanför ridningen. De flesta säger ju att man borde träna på gym 3ggr i veckan som ryttare för att bygga upp muskler som ger en bättre hållning, balans och styrka. Min kompis har försökt övertala mig att följa med till mälarö träningverk i åratal men jag har alltid tyckt att ridning på två hästar om dagen var tillräckligt med träning. Men nu med bara en häst så har jag sådan överskottsenergi så jag behöver hitta ett nytt sätt träna. Från och med i söndags och två veckor framåt kommer jag träna gratis på crossfit verket på Ekerö tack vare min vän Joanna som är medlem. 
 
Jag har tränat två crossfit pass samt tagit en promenad idag och i måndags på ca 6km. Jag tränar nu muskler jag vanligtvis inte brukar använda och detta kommer ge mig en stor fördel i min ridning. Jag har träningsvärk i armar, axlar, ben, vader, mage, rygg och överallt. Jag känner mig fräshare än någonsin och ser fram emot att testa gränserna och se hur mycket min kropp orkar. 
 
Efter dessa 2veckors "prövotid" så kommer jag skaffa mig gymkort där. Jag ska försöka träna på gym 4-5ggr i veckan som minst.  Ska försöka äta mer hälsosamt också! Just nu känner jag mig verkligen som en nybörjare och tycker jag är dålig på allt i jämförelse med alla andra. Men va fan - någonstans måste man ju börja. Man kan inte var bäst från början. Det är bara träna och träna så kommer det med tiden.
 
Det är ganska otroligt att jag som alltid varit urdålig på all sport - lyckades bli bra i ridning. Jag är ordspråket "all träning ger färdighet" definierat. Kanske jag har lite talang i kroppen ändå.
 
 
Dagens brunch: surdegsbröd med ägg, bananpannkakor med frukt och kiwi. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0