Freda, Lördag, Söndag, Måndag

I fredags var det träning för Helena Reje. Sparkling var lite stel då han inte haft en "odrentlig" träning med tränare på rätt länge. Ju längre vi red desto finare blev han, och shit vad fin trav han fick i slutet. Under hela ridpasset kändes det som jag hade ojämna stigläder och det irriterade mig något fruktansvärt och det visade sig efteråt att den ena var några centimeter längre än den andra haha (har dressyrstigläder så när jag drar upp stigbygelarna måste jag ändra hålen på stiglädren). 
 
I lördags hade jag och Sparkling en repetition från träningen dagen innan. Han var superfin från början och plötsligt kändes allt lätt. Jag lyssnade på mina alternativ till kür musik samtidigt som jag red igenom MsvA:1 programmet. Då fick vi till en riktigt bra känsla.
 
Igår åkte jag till Vällingby Ridcenter för att hjälpa och kolla på min tränare Helena Reje som skulle rida på en domarkurs. Pernilla är hennes super-groom och jag var en hjälpande hand. Det var riktigt roligt att se Helenas häst Hirtenlife "in real life". Har bara sett henne på videos innan och måste säga att hon var magiskt fin. Efteråt åkte jag till stallet för att gå en promenad med Sparkling i 45min. 
 
Idag ska Sparkling joggas och ridas över bommar. På onsdag blir det tränings för Helena och på torsdag är det eventellt träning för Jeanna. På lördag är det tävling! Ha en bra dag. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0