Debut MsvA

Många av er har säkert kollat in resultatlistorna från gårdagens tävling på Södertälje. Jag och Sparkling debuterade MsvA och det blev lite blandade känslor efter ritten. På framridningen kändes han väldigt fin och avslappnad. När vi kom in på tävlingbanan blev han direkt spänd som en fiolsträng... Domarna skrämde honom inte eller det faktum att det gick runt en massa personer mellan domarborden. Det var nämligen blommorna på sidorna av ridbanan som gjorde honom spänd och tittig. 
 
Jag fick hela tiden sitta och påminna honom att lyssna på mig och ställa honom pytte lite inåt hela tiden för att han inte skulle "hoppa" åt sidan för köttätande blommorna. Allt började gå snett vid första öppnan där han blev svajig och därefter gick det bara neråt. Andra travökningen blev dålig, ryggningen blev motvillig, vi kunde gjort travslutorna tusen gånger bättre, skritten saknade energi för jag inte vågade rida, i galoppslutorna ledde inte framdelen, första halvpiruetten blev konstig och den andra blev för stor och alla bytena blev ganska "korta". MEN vi lyckades göra alla bytena korrekt och även bytena i vart fjärde. Inridningen och avslutningen är jag också rätt nöjd med. Jag är lite besviken på mig själv för jag skyndade mig igenom programmet istället för att rida ordentligt (vilket är nervositetens fel). 
 
Resultatet blev 61,88%, vilket är 0,12% ifrån det kvalet jag ville ha. Det var våran debut på denna nivå och första tävlingen för året. Hur mycket kan jag begära? Sparkling har inte varit hemifrån på månader och jag måste komma in i tävlings tänket igen. Med tanke på hur många missar vi hade så fick vi ganska hög % ändå. Det är bara att ladda om! Gör om - gör bättre. Nästa tävling är på fredag på Mantorp, där vi startar MsvA:1 preliminärt 19.46.
 
 
 

Fina Sparkling som tyvärr blev alldeles för spänd och tittig under gårdagens tävling = många missar. Det är bara att ladda om och göra bättre nästa helg! 🔜🔙🔛🔝

Ett filmklipp publicerat av Victoria Avellan Ryd (@victoriaavellanryd) Feb 28, 2016 kl. 1:15 PST


Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh vad synd! Men bättre lycka nästa gång, han är så fin! Kan vi inte få se hela ritten? :)

2016-02-28 @ 20:54:31
Postat av: Gunilla Ingvarsson

Lycka till på fredag. Då sätter ni kvalet!

2016-02-29 @ 11:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0