Spitfire & Sébastian

Som ni kanske vet är jag numera ägare till tre hästar. De tre S:en! Sparkling, Spitfire och Sébastian. De kommer alla från familjen Svensson på Stall Millegarne.
 
Spitfire
Sto född 2011 e. Twilight 1062 u. Scarlet ue. Master 850 
 
"Spättan" är född på stall Millegarne och hennes mamma är ett elit sto. Hennes pappa är godkända hingsten Twilight som även är Jennifer Svenssons gamla tävlingshäst. Spitfire och Twilight är väldigt lika både utseendemässigt och personlighetsmässigt. Spättan deltog i 3-års testet och fick bland annat 9poäng för sin trav. På grund av tidsbrist är hon fortfarande bara grundutbildad men har fin balans och är väldigt lättlärd. 
 
Jag fastnade för henne under provridningarna där känslan påminde mig om Sparkling. Jag var fast vid att jag inte ville ha ett sto men Spättan fick mig att bortse från det. Hon måste vara en av de snällaste hästarna jag träffat och hon är även jätte gosig! Hon hade nästan aldrig varit hemifrån Millegarne och aldrig åkt långt i transport, men hon var tålmodig samt gick försiktigt och lungt ur hästbilen som ingenting hade hänt. Alla hästar jag ägt har varit lite stissiga men inte Spättan, och det hade jag verkligen inte förväntat mig från en unghäst. Hennes psyke är guld. Jag blir mer och mer förtjust i henne och tror hon kommer bli rusikgt fin i framtiden. 
 
 

Sébastian 
Hingst född 2016 e. Fairway 1305 u. Society ue. Prestige VDL 1011

"Sebbe" är född på stall Millegarne i juni 2016, så han är endast 6månader gammal. På fölvisning fick han 9,5poäng för alla sina gångarter. Han är halvbror till godkända hingsten Sibelius 1315.

När vi var och kollade på Spitfire så gick vi även in i fölhagen och redan då var det kört. Jag blev stört förälskad och det kändes som han valde mig. Det ska bli spännande att se vad vi kan åstakomma i framtiden och jag tror verkligen på honom!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0