Prestige D1 & andra frågor

Hej! Googlade lite Prestige D1 och kom in här. Undrar två saker om din sadel. När Carsten tyckte att din gamla sadel var lite för smal men bara på ena sidan, anpassade han prestigen något efter att din häst var olika på höger och vänster sida eller funkade det bara bra med sadeln ändå? Sen undrar jag om du har en 17" eller mindre? 
Tack!
 
Svar: Hej! Carsten tyckte min förra sadel var lite smal på ena sidan eftersom Sparkling hade mindre muskler på ena sidan - så stoppningen i sadeln och Sparklings kroppsuppbyggnad matcha inte.  Min förra sadel var utprovad till min ponny och var därför det inte riktigt optimalt. Min Prestige D1 blev special anpassad till mig genom att vi höjde upp sadeln vid rumpan för att jag skulle få en bättre sits. Passformen på sadeln är inte specialanpassad till Sparkling och är i normal bom, men sadeln ger mer bogfrihet och därför ger den min häst större möjlighet att röra sig. Min sadel är 16". 

Det bästa med Prestige D1 är att den passar de flesta stora hästar om de inte har större undvikelser. Jag tycker sadeln ger en härlig känsla av frihet i hästens rörelser. Jag använder sadeln på både min äldre tävlingsäst och min unghäst. 

 
 
Åå vart kommer schabraket och lindorna ifrån? galet snyggt! :-)
 
Svar: Schabraket och lindorna kommer från Equestrian Stockholm!
 
 
 
Favorit lindor och material?

Svar: Jag älskar ANKY lindorna och Mia's. De måste vara i fleece för jag klarar inte av strechigt material - jag ur dålig på att linda med det. 
 
 
Vad använder du för passar under lindorna å hur långa är lindorna? Fin blogg!!

Svar: Tack så mycket! Jag brukar använda mig av Mia's paddar under lindorna. Lindorna du frågar efter är av märket ANKY och jag tror de är 3,5meter långa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0